Ma este az állatorvosnál kötöttünk ki, mivel Prézlibe sikeresen beleszakadt egy kullancs. :(

Nagyon sok jó tanáccsal ellátott az éjszakai ügyeletes doktornő, amit szeretnék megosztani veletek is. Szóval sajnos a kutyák olyanok, mint az emberek, nem egyformák. Van akinek a kiltix jön be, van akinek a scalibur, van akiknek a csepp. Ezt ki kell tapasztalni, és nem szabad azzal foglalkozni, hogy más mit tapasztalt sajnos, mert lehet, hogy az a mi kutyánknál nem úgy lesz. Mivel az elmúlt 2 napban itthon 2 kullancs volt Prézlibe, úgy gondolom nekünk a kiltix nem vált be. Most visszatértünk az expot csepphez, amit télen használtunk.

Kullancs kiszedéses tanács, nem szabad megnyomni a kullancsot a lágy résznél, mert akkor ki öklendezi a mérgét. Kiszedés közben csavarni kell, mert akkor jó eséllyel nem szakad bele a feje. Érdemes elszaladni vele az orvoshoz, hogy szedje ki Ő.

Kullancs után, megfigyelés következik. Ha bágyadtság, láz, vagy bármi rendellenesség lép fel, azonnal orvoshoz kell vinni. Ha gyanú van, hogy a kullancs beküldte a mérgét, kérni kell az orvostól a babézia oltást, ami 1 hónapig védi, de ha akár azzal a kullanccsal is került a szervezetébe a babézia, akkor az ellen is hatásos. Mindaddig hatásos, míg nem terjedt el benne, tehát ezért nagyon fontos az első tünetnél késlekedés nélkül orvoshoz fordulni, mert akkor jó eséllyel egy szurival megúszhatjuk a komolyabb bajt.

Ami számomra a legbosszantóbb, hogy a hétvégén számos olyan helyen jártunk, ahol összeszedhettük volna a kullancsot, de úgy néz ki mindkettőt itthon szedtük össze, a saját kertünkbe. A doktornő szerint, akár a pázsitos fűben is lehetnek, bárhol bármikor.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://prezliwestie.blog.hu/api/trackback/id/tr892034432

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nini-ve 2010.05.27. 09:49:16

Szia, Remélem nem semmi baja Prézlinek. Az azonban borzasztó, hogy már a mindenhol is össze lehet szedni a kullancsot. Ha a kutya összeszedi, akkor a gyerekek is...játszótéren, kertben, mindenhol...
Manónak Kiltixe (a Scaliburról több westies is azt mondta, hogy allergiás rá a kutyája) és Adventix cseppje is van, de a legbiztosabb módszer, hogy séta után átnézem. Szedtem már le róla mászó kullancsot és döglöttet is.
Remélem Prézli megússza az ijedségeddel és nem lesz semmi gond (a vizeletét is figyeld, mert a babézia egyik tünete a véres pisi)

szilvás 2010.05.27. 10:42:33

Szia!Bár én még csak leendő gazdi vagyok,engem is foglalkoztat a kullancs kérdés.Sajnos nálunk is rengeteg van belőle,kandúr cicám is olyan volt a múltkor,mintha megdobálták volna vele.
Akkor kezdtem el cseppezni.
Lenne egy kérdésem,mint tapasztalt westie gazdihoz.Mikor Prézli kicsi volt,mivel védekeztetek kullancs ellen?
Mert eddig amit láttam szereket,mind felnőtt kutyára ajánlotta.
Nemrégen volt a tv-ben egy reggeli műsor,ahol szó volt arról,hogy miként távolítsuk el.Ott a doki azt mondta,hogy függőleges,határozott mozdulattal.Tényleg nem tudom már melyik változat is a jó...
Üdvözlettel:Szilvia

Prezliwestie 2010.05.27. 11:06:41

@szilvás: Szia! Nagyon sok kullancsal volt már dolgom, és eddig én is kirántottam, ahogy Te is leírtad. Tegnap nem sikerült. Valószínüleg az is közbe játszott, hogy üres kullancs volt még (szerencsére), és nem volt még zsákocskája. Így bele szakadt. Már sajnos én sem tudom, hogyan csináljam legközelebb. Mi pici korától az exspot cseppet használtuk, ezt 2 hetes kortól lehet. Nem volt kullancsunk, csak úgy gondoltam nyárra erősebb kéne, ezért lett a Kiltix. Nem jött be. Tegnap azt mondta az orvos, hogy nem ajánlott, de lehet kombinálni, csepp és nyakörvet. Én ezt még nem próbáltam, egyenlőre visszatértünk az exspot csepphez és meglátjuk. Én ajánlom a védő oltásokat, hiszen jobb félni, mint megijedni...
Mindenképpen beszámolok, ha lesz újjabb kullancsunk. Addig is marad az exspot csepp, és a biztonság kedvéért rendeltem egy scaliburt, mert az következik, ha a csepp sem válik be.
Szia, Renáta

Prezliwestie 2010.05.27. 11:22:43

@Nini-ve: Szia! Annyi a szerencse, hogy úgy tudom ezek a kullancsok nem mennek emberbe és az emberi pici feketék, pedig nem szeretik az állatokat. :) Én is átnézem minden este Prézlit, napközbe ki-be járkál. Azt mondta tegnap a Doki néni, hogy elképzelhető, hogy Prézlinek nem használ a kiltix. Nagyon jó a kiltix nyakörv, de neki sajnos nem vált be, érdemes mást kipróbálni. Most vissza tértem az exspot csepphez, és ha ismét lesz kullancs, akkor kiprobálom a scaliburt. Természetesen akkor amikor otthon vagyok és tudom figyelni mit csinál, hogyan reagál. Nekem az egyik westies ismerősöm, azt használja és semmi baja nem volt. Majd meglátjuk... Tegnap előtt Piri cicában is volt 2 db, úgy hogy frontline csepp van rajta + egy gyógynövényes nyakörv. Szóval a környékünk a gázos. Engem az rémíszt meg, hogy ha már a pázsitos fűben is ott lapulnak a kisgenyók.... :(
Puszi
Renáta
süti beállítások módosítása